Kodlama

Scratch ile Matematik Oyunu

Scratch programımız ile basit bir matematik oyunu tasarlayalım.

  • İlk önce Tarçının dansında da kullandığımız “spotlight-stage” sahne dekorunu oluşturalım.

  • Yeni bir kukla eklemeyeceğiz yani matematik sorularını konuşma balonunda Kedi kuklamız soracak.
  • Kedi kuklamızı seçip, kodlama işlemine geçelim. Kedi kuklasının kodları aşağıdaki gibi olacak.

  • Dikkat ederseniz bu uygulamamızda “Haberini sal” ve “Haberi gelince” kodlarını kullandık.
  • Bu kodları oluşturmak için “Olaylar” kod bloğundan, “Haber1 haberi gelince” kod bloğunu alıp, Haber1 yanındaki oka tıklayıp ekrana gelen “Yeni haber” seçeneği seçilir.
  • Ekrana gelen “Yeni haber” penceresinde Haberin adı alanına 2. soru yazarak Tamam düğmesi tıklanır.
  • Aynı işlemler 3.soru ve Kazandınız yazılarak tekrarlanır.
  • Kedi kuklasının kodu tamamlandıktan sonra sahne seçilerek, sahnenin kodu da aşağıdaki gibi oluşturulur

  • Dosyamızı Dosya/Farklı Kaydet seçeneklerinden Matematik Oyunu ismiyle kaydediyoruz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu