Kodlama

Scratch ile Balık Yeme Oyunu

Bu yazımızda da yeni bir oyun tasarlayalım. Bir avcı balık ile küçük balıkları avlayıp puan toplayalım. Siz balık sayısını artırarak, süre sınırlaması ekleyerek,…vb. kendi oyununuzu geliştirebilirsiniz.

  • İlk önce Tarçının dansında da kullandığımız “underwater2” sahne dekorunu oluşturalım.

  • Yeni kukla alanından “Kuklayı kütüphaneden seç” düğmesine tıklayarak, sol taraftaki Hayvanlar sekmesinden “Shark” (Köpek Balığı) ve 2 adet “Fish1,” balık kuklalarını sahnemize ekleyelim.
  • Fish1 kuklasının rengini mor yerine kırmızı yaparak değiştirelim. Bunun için, balık kuklası tıklanarak seçilir, Kılıklar sekmesi tıklanır, renk olarak sağ alttaki renk paletinden kırmızı alınır, sağ menüden “Bir şekli boya” düğmesi tıklanır ve balık üzerine tıklanarak rengi değiştirilir.

 

  • Shark köpek balığının ismini değiştirmeyi de öğrenelim bunun için köpek balığı kuklasının üzerindeki “i” düğmesi tıklanır.

  • Ekrana gelen kukla özellikleri penceresinden kukla ismi alanına Avcı Balık yazıp değiştiriyoruz. Sola mavi ok tıklanarak kaydedilir.

Böylece tasarımı tamamlamış olduk. Gelelim kodlama işlemine;

  • İlkönce kırmızı balıklarımızın kodlarını aşağıdaki gibi oluşturalım. İki kırmızı balığımızında kodu aynı olacak. Birinci kırmızı balığın kodunu yazıp diğerine sürükleyip bırakarak kopyalama işlemini daha önceki uygulamalarımızda öğrenmiştik.

Kodlarımızı açıklarsak, yeşil bayrak tıklanınca kırmızı balıklar gözükecek rastgele bir sayı açısı kadar yöne dönecek, kırmızı balıklarımız, mavi renkteki avcı balığımıza değdiği zaman gizlenecek, puan 1 artırılacak ve “yakalandım” haberini salacak ve x=-200 y=-200 ile 200 arası bir değerden kırmızı balık yeniden başlayacak.

  • Avcı balığımızın kodları da aşağıdaki gibi olacak;

Avcı balık kodları açıklamasını yapalım. Avcı balığımız yeşil bayrak tıklanınca puanı sıfırlayacak, ağzı kapalı olarak fare işaretçisini takip edecek, “Yakalandım” haberi gelince “chomp” ısırma sesini çıkaracak ve 0,3 saniye kadar ağzı açık kalacak.

Bir sonraki uygulamamızda görüşmek üzere…

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu