Kodlama

Scratch ile Top Sektirme Oyunu

Bu yazımızda da yeni bir oyun tasarlayalım. Bir siyah tahta ile sahnemizin kenarlarından seken top kuklamızı sektirerek puan toplayalım.

  • İlk önce iki adet sahne dekoru oluşturalım. Bunun için sahne seçili iken “Dekorlar” sekmesine tıklayın, beyaz sahnemizin alt kısmına topumuz düştüğünde oyunu sonlandıracak bir kırmızı alan yapmak için dikdörtgen aracını seçip renk paletinden kırmızı rengi alıp, zemini çizelim.
  • Fırça şeklindeki “Yeni Dekoru Çiz” düğmesine tıklayıp, top kırmızı alana düştüğü zaman oyunu sonlandıracak dekoru oluşturalım. “T” düğmesine tıklayarak ekranın ortasına “OYUNU KAYBETTİNİZ” yazalım.

  • Yeni kukla alanından “Kuklayı kütüphaneden seç” düğmesine tıklayarak,  “Ball” top kuklasını ve ekleyelim. Tahta kuklamızı oluşturmak için de;
  • Kukla ekranındaki Fırça şeklindeki “Yeni Kuklayı Çiz” düğmesine tıklayıp, aşağıdaki resimdeki gibi siyah renkte bir dikdörtgen tahta çizin.

  • Kukla ve sahne tasarımlarımızı tamamladıktan sonra artık kodlamaya geçebiliriz. Bu oyunumuzda sahnenin kodu ile başlayalım. Oyun başlayınca ve sonunda hangi dekorların görüntüleneceğini aşağıdaki kodlar ile belirliyoruz.

Şimdide kuklalarımızı kodlayalım:

  • Topumuzun ekran üzerinde kenarlara değince sekmesi ve siyah tahtamıza değince sekip, puanı 1 artırmasını, kırmızı alana düştüğünde ise Oyunu Kaybettiniz dekorunun görüntülenip oyunu bitirmesini istiyoruz. Bunun için kodlamamızı aşağıdaki gibi yapalım.

  • Tahtamızın da ekranda sağa sola, Sağ ok- Sol ok tuşuyla hareket etmesini istiyoruz. Bunun içinde kodlamamızı aşağıdaki gibi yapalım.

 

 

  • “20 adım git” kod bloğundaki rakamı artırıp azaltarak tahtamızın hızını belirleyebiliriz.

Bu oyunumuzun da sonuna geldik. İyi eğlenceler, bol kodlamalar…

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu