Yapay Zeka Uygulamaları

MBlock ile Bugün nasıl hissediyorsun uygulaması

Bu uygulamamızda yine bir görüntü işleme uygulaması yapacağız.

Kameramıza gösterdiğimiz görsellere göre bugün nasıl hissettiğimizi anlayıp çıktı veren bir uygulama yapacağız.

Öncelikle;

mBlock 5 programımızı açıyoruz. ”Kuklalar” görselini tıklıyoruz ve alt tarafta bulunan “+Uzantı” yazısına/yapısına tıklıyoruz.

Makine öğrenimi eklentisini “Ekle” seçeneğine tıklayarak ekliyoruz.

Artık programımıza makine öğrenmesini yaparak kodları ekleyebileceğimiz menümüzü eklemiş olduk. ”Eğitim Modeli” menüsü ile biz makine öğrenmesini yaptıktan sonra kodlarını burada göreceğiz. ”Eğitim Modeli” yapısına tıklıyoruz. Karşımıza makine öğrenmesi ve eğitimleri gerçekleştirdiğimiz yapı gelmektedir.

Ekranın alt kısmında yer alan “Yeni bir model oluştur ” düğmesine tıklayarak varolan 3 modelimizi 4′ e çıkardık.

Modellerimize “Mutlu, Üzgün, Şaşkın ve Kızgın” isimlerini verdik. İnternetten indirip çıktı aldığınız , çizdiğiniz veya elinizde bulunan görselleri kullanarak modellerin öğrenilmesini sağladık.

Eğer isterseniz kendi yüzünüzde mimiklerinizi de kaydedebilirsiniz

 

 

 

En az 15′ er görsel kullanın, ne kadar çok görsel kullanırsak o kadar daha iyi sonuçlar alacağımızı önceki uygulama ve yazılarımızda anlatmıştık.

Artık programımıza makine öğrenmesini yaparak kodları ekleyebileceğimiz menümüzü eklemiş olduk. ”Eğitim Modeli” menüsü ile biz makine öğrenmesini yaptıktan sonra kodlarını burada göreceğiz. ”Eğitim Modeli” yapısına tıklıyoruz. Karşımıza makine öğrenmesi ve eğitimleri gerçekleştirdiğimiz yapı gelmektedir.

Burada en sol tarafta bizim webcam görüntümüz yer almaktadır. Orta alandaki örnekler kısmında ise girdi
olarak verilecek yapılar yer almaktadır. Eğer üç tane model bizim için yeterli olmazsa, yeni bir model için ‘model
oluştura’ basılarak başka model eklenmesi sağlanacaktır.

Örnek ismini üst taraftaki boşluğa yazacağız. Kare alan bizim webcam görüntümüzün ön izlemesini içerecektir. Webcam alanına görüntüyü göstereceğiz ve ‘öğren’ e tıklayarak makinemizin bizim görüntümüzü öğrenmesi sağlanacaktır.

Burada önemli olan ne kadar çok örnek görüntü öğretilirse sonuçlarımız o kadar daha doğru oluşacaktır. Etkinliğimiz için 4 adet örnek oluşturacağız. Bunlar: “mutlu”, “üzüntülü” , “şaşkın” ve “kızgın” ifadeleridir. Bu ifadeleri eğiterek bizim ruh halimizin programın akışında kullanılması sağlanacaktır.

Şimdi eğitime başlayalım:

Not: Burada isterseniz kendi yüzünüzde mutlu , hüzünlü ve şaşkın mimiği oluşturarak resimlerinizi öğretebilirsiniz. İsterseniz de kendi çizimleriniz veya etkinlik sonunda yer alan ifadeleri eğitmek için kullanabilirsiniz.

Artık programımıza makine öğrenmesini yapacak ve arka planda görüntümüzü işleyerek bizlere çıktı üretecek olan kodları ekleyebileceğimiz menümüzü eklemiş olduk. Şimdi yapmamız gereken şey alt taraftaki kodları kullanarak ekrandan görüntü almayı ve sonuç değerini oluşturmaktadır.

Öncelikle kod yapımızı oluşturuyoruz.

• Panda Kuklası kamerayı açarak görüntü alır.
• Görüntüyü arka planda işler.
• Eğer ruh halimiz mutlu ise Mutlu bir kukla ekrana gelir.
• Eğer ruh halimiz üzüntülü ise Üzüntülü bir kukla ekrana gelir.
• Eğer ruh halimiz şaşkın ise Şaşırmış bir kukla ekrana gelir.
• Eğer ruh halimiz kızgın ise Kızgın bir kukla ekrana gelir.

Öncelikle kuklalarımızı seçiyoruz. Bunun için de kukla seçim menümüzü kullanacağız.

Yukarıdaki resimde görüldüğü gibi Kuklalar sekmesi tıklandıktan sonra Panda kuklamızın altındaki ‘+ekle’ yi tıklıyoruz. Karşımıza kuklaların olduğu kategori gelecektir.
Burada ‘Baby’ , ‘Baby5’ ve ‘Baby8’ karakterlerini teker teker seçerek programımıza ekliyoruz. Ayrıca birde kızgın bebek resmi internetten indirerek kuklalarımız arasına ekliyoruz.

Kuklalarımızı programa dahil ettikten sonra her birisinin içerisine kodlarımızı ekleyerek devam ediyoruz. Elimizde
şu anda 5 adet kukla var. Öncelikle Panda kuklamızı seçelim. Panda kuklamız için kod blokları aşağıdaki şekildedir:

Başlangıçta kuklamızın görünerek, kullanıcıya bugün nasıl göründüğünü sormasını ekledik. Ekran görüntüsünü
sürekli kontrol ederek ruh halini ölçmek için döngü içerisine kodlarımızı yerleştirdik.
Makine öğrenmesinden gelen sonuçlara göre haber salarak diğer kuklalarla etkileşimi sağladık.

Şimdi diğer kuklalarımızı sırasıyla seçelim ve kod bloklarını ekleyelim.

Baby kuklamızın sadece üzüntülü bir ruh halinde ekrana gelmesini sağladık. Diğer haberlerde ise ekrandan
gizlenmesi için kodlarımızı yerleştirdik.

Baby5 kuklamızın sadece mutlu bir ruh halinde ekrana gelmesini sağladık. Diğer haberlerde ise ekrandan
gizlenmesi için kodlarımızı yerleştirdik.

Baby8 kuklamızın sadece şaşkın bir ruh halinde ekrana gelmesini sağladık. Diğer haberlerde ise ekrandan
gizlenmesi için kodlarımızı yerleştirdik.

İnternetten indirdiğim  kızgın1 ismini verdiğim kızgın bebek kuklamızın sadece kızgın bir ruh halinde ekrana gelmesini sağladık. Diğer haberlerde ise ekrandan gizlenmesi için kodlarımızı yerleştirdik.

Böylece kodlama işlemimizi tamamladık. Yeşil Bayrağa tıklayarak, uygulamamızı çalıştıralım. Elimizdeki görselleri kameraya göstererek makine öğrenmesini tamamladığımız görsellerin makine tarafından yorumlanmasını Sahneden takip edelim. Örnek ekran çıktısı aşağıdaki gibi olacaktır.

Böylece bu uygulamamızın da sonuna geldik. İyi çalışmalar ve iyi eğlenceler dilerim.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu