Yapay Zeka Uygulamaları

MBLOCK ile Makine Öğrenmesi Uygulaması

Artık MBlock programımız ile Makine Öğrenmesi Eklentisini kullanarak ilk uygulamamızı yapalım;

MBlock 5 programımızı açıyoruz. ”Kuklalar” sekmesini tıklıyoruz ve alt tarafta bulunan Uzantı yazısına tıklıyoruz.

Buradaki uzantı kısmında programımıza sonradan eklenti olarak eklenebilecek bütün yapıları ekleyebiliriz.

Makine öğrenmesi eklentisini seçtikten sonra Ekle diyoruz. Ve programımıza bu eklentiyi ekliyoruz.

Artık programımıza makine öğrenmesini yaparak, kodları ekleyebileceğimiz menümüzü eklemiş olduk. “Eğitim Modeli” menüsü ile biz makine öğrenmesini yaptıktan sonra kodlarını burada göreceğiz. “Eğitim Modeli” düğmesine tıklıyoruz. Karşımıza makine öğrenmesi ve eğitimleri gerçekleştirdiğimiz yapı gelmektedir.

Burada en sol tarafta bizim webcam görüntümüz yer almaktadır. Orta alandaki örnekler kısmında ise girdi olarak verilecek yapılar yer almaktadır. Eğer üç tane model bizim için yeterli olmazsa, yeni bir model oluştura basılarak
başka model eklenmesi sağlanabilir.
Örnek ismini üst taraftaki boşluğa yazacağız. Kare alan bizim webcam görüntüsünün ön izlemesini içerecektir. Webcam alanına görüntüyü göstereceğiz ve “öğren” e basarak makinemizin bizim görüntümüzü öğrenmesi
sağlanacaktır. Burada önemli olan ne kadar çok örnek görüntü öğretilirse sonuçlarımız o kadar daha doğru oluşacaktır. Etkinliğimiz için 1. örneğe: taş, 2. örneğe: kâğıt, 3. örneğe de makas yazacağız. Bundan sonraki aşamada her birisi için 20’şer tane fotoğrafı webcam’ den göstererek öğren diyeceğiz.

Eğitimlerimizi 3 örnek ve her birisine 20 model ile gerçekleştirmiş olduk. Eğitim sonuçlarımızın doğruluğunu kontrol etmek için kâğıtlarımızı tekrar göstererek sonuç kısmında yazan yapıdan bakabiliriz. Tam öğrenme gerçekleştiyse sonuçlar net bir şekilde çıkacaktır.
Buradaki öğrenmelerimizi bitirdikten sonra Modeli kullan diyoruz.

Kodlama alanımızda TM kısmına makine öğrenmesi kodlarımız eklendi. Şimdi bunu kodlarımıza ekleyelim ve oyunumuzu gerçekleştirelim.

ALGORİTMA:

Kukla 1-3 arasında rastgele değer üretir.
• Eğer kuklanın ürettiği rakam 1 ise taş seçmiştir.
Kullanıcı eğer taş göstermişse kameraya berabere kalacak
Kullanıcı eğer kağıt göstermişse kameraya kazanacak.
Kullanıcı eğer makas göstermişse kameraya kaybedecek.
• Eğer kuklanın ürettiği rakam 2 ise kağıt seçmiştir.
Kullanıcı eğer kağıt göstermişse kameraya berabere kalacak
Kullanıcı eğer makas göstermişse kameraya kazanacak.
Kullanıcı eğer taş göstermişse kameraya kaybedecek.
• Eğer kuklanın ürettiği rakam 3 ise makas seçmiştir.
Kullanıcı eğer makas göstermişse kameraya berabere kalacak
Kullanıcı eğer taş göstermişse kameraya kazanacak.
Kullanıcı eğer kağıt göstermişse kameraya kaybedecek.

Kodlarımız da şöyle olacak:

Örnek Ekran Çıktısı şöyle olacak;

Umarım sizde başarılı olmuşsunuzdur. İyi çalışmalar dilerim.

 

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu