Kodlama

Scratch ile Akvaryum Uygulaması

Yine basit bir proje ile Scratch 2.0 ile kodlama uygulamalarımıza devam edelim. Bu uygulamamızda sahneye eklediğimiz 4 farklı balığın hareket etmesi animasyonunu tasarlayacağız. Bunun için aşağıdaki adımları sırayla yapalım.

  • lk önce Kedi kuklamızı üzerinde farenin sağ tuş menüsünden “Sil” komutunu tıklayarak silelim.
  • Yeni kukla alanından “Kuklayı kütüphaneden seç” düğmesine tıklayarak, sol taraftaki Hayvanlar sekmesinden “Fish1, Fish2, Fish3” balık kuklalarını sahnemize ekleyelim. Fish1 kuklasından iki tane ekleyip balık kukla sayısını 4 tane yapalım.

  • 4. Fish1 kuklasının rengini mor yerine kırmızı yaparak değiştirelim. Bunun için, 4. balık kuklası tıklanarak seçilir, Kılıklar sekmesi tıklanır, renk olarak sağ alttaki renk paletinden kırmızı alınır, sağ menüden “Bir şekli boya” düğmesi tıklanır ve balık üzerine tıklanarak rengi değiştirilir.

  • Sol tarafta yer alan sahne tıklanarak seçilir, Dekorlar sekmesinden “Dekoru kütüphaneden seç” düğmesi tıklanır. Ekrana gelen Dekor kütüphanesi penceresinden “underwater3” su altı dekoru seçilir. Beyaz dekor üzerindeki “x” düğmesine tıklanarak silinir.

Tasarımımız bitti ve sıra geldi kodlama işlemine bu uygulamamızda her balık kuklasının ve sahnenin kodları var. Fakat balık kuklalarının kodlarını ayrı ayrı yazmayacağız, bir balık kuklasının kodunu yazıp diğer balık kuklalarına kopyalayacağız.

Fish1 balığının kodunu aşağıdaki gibi oluşturduktan sonra;

Kopyalama işlemi için aşağıdaki resimde gözüktüğü gibi kodu üst kısmından fare işaretçisi ile tutarak, diğer balık kuklalarının üzerine sürükleyip bıraktığımız zaman kodları diğer kuklalara da kopyalamış oluruz.

Kodları 4 balığa da kopyaladıktan sonra 4 adım git kod bloğunu her balık için 5,6,7 olacak şekilde değiştirin. Böylece balıkların hızları birbirinden farklı olacak ve daha doğal gözükecek.

Sahne için kodları da aşağıdaki gibi oluşturuyoruz.

Dosyamızı Dosya/Farklı Kaydet seçeneklerinden Akvaryum Uygulaması ismiyle kaydediyoruz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu