Yapay Zeka Uygulamaları

MBlock ile Müzik Kutusu Uygulaması

Yapay Zeka Müzik Kutusu

MBlock ile Müzik Kutusu Uygulaması

Bu uygulamamızda bir piyano oluşturacağız. Farklı notalar farklı tını etkisiyle kulakta duyulmaktadır. Bu etkiye genel anlamda ritim denir. Ritmin kendine özgü bir dili vardır ve dansçıların eylemleri ve duyguları gibi insanlarda hareket ve duyguları koordine eder. Ancak, ritmin beyin üzerinde algı ve düşünceyi etkilemek gibi başka derin etkileri vardır.

Hadi uygulamamızı oluşturmaya başlayalım;

mBlock 5 programımızı açıyoruz. ”Kuklalar” yapısını tıklıyoruz ve alt tarafta bulunan +uzantı butonuna tıklıyoruz.

Uzantı Ekleme
Uzantı Ekleme

Makine Öğrenmesi ve Müzik eklentilerini seçtikten sonra ekle diyoruz. Ve programımıza bu eklentileri ekliyoruz.

Makine Öğrenmesi ve Müzik Eklentisi
Makine Öğrenmesi ve Müzik Eklentisi

Programımızın içerisinde nota ve müzik ifadelerini kullanacağımız için bu iki eklentiyi de eklememiz gerekiyor.

Artık programımıza makine öğrenmesini yaparak kodları ekleyebileceğimiz menümüzü ve müzik yapım menümüzü eklemiş olduk. ”Eğitim Modeli” menüsü ile biz makine öğrenmesini yaptıktan sonra kodlarını burada göreceğiz. Makine öğrenmesi Eklentisini tıkladıktan sonra ”Eğitim Modeli” yapısına tıklıyoruz. Karşımıza makine öğrenmesi ve eğitimleri gerçekleştirdiğimiz yapı gelmektedir.

Burada en sol tarafta bizim webcam görüntümüz yer almaktadır. Orta alandaki örnekler kısmında
ise girdi olarak verilecek yapılar yer almaktadır. Eğer 3 tane model bizim için yeterli olmazsa yeni bir model oluştura basılarak başka model eklenmesi sağlanacaktır. Örnek ismini üst taraftaki boşluğa yazacağız.
Kare alan bizim webcam görüntüsünün ön izlemesini içerecektir. Webcam alanına görüntüyü göstereceğiz ve “öğren” e basarak makinemizin bizim görüntümüzü öğrenmesi sağlanacaktır. Burada önemli olan ne kadar çok örnek görüntü öğretilirse sonuçlarımız o kadar daha doğru oluşacaktır. Etkinliğimiz için 8 adet örnek oluşturacağız. Bunlar notaları içerecek şekilde;
“DO” , “RE” , “Mİ” , “FA” , ”SOL” , “LA” , “Sİ” ve “do”
notalarıdır. Bu ifadeleri eğiterek notalar ile müzik yapımı programın akışında sağlanacaktır. Şimdi eğitime başlayalım;

NOT: Burada isterseniz nota yapılarını müzik ifadesi olan nota yapıları ile de öğretebilirsiniz.
Model Eğitimi
Model Eğitimi

8 adet model oluşturarak notalarımızı kameraya göstererek modellerimizi eğitiyoruz. Son olarak Modeli Kullan diyerek kullanacağımız kod bloklarımızı oluşturuyoruz.

Artık notalarımızın kod bloklarını oluşturabiliriz.  İlkönce Algoritmamızı aşağıdaki gibi kağıt üzerinde tasarladık.

• Kukla kamerayı açarak görüntü alır.
• Görüntüyü arka planda işler.
• Eğer “DO” notası ekranda ise
• Do sesi 0.25 vuruşluk çalınacak
• Eğer “RE” notası ekranda ise
• Re sesi 0.25 vuruşluk çalınacak
• Eğer “Mİ” notası ekranda ise
• Mi sesi 0.25 vuruşluk çalınacak
• Eğer “FA” notası ekranda ise
• Fa sesi 0.25 vuruşluk çalınacak
• Eğer “SOL” notası ekranda ise
• Sol sesi 0.25 vuruşluk çalınacak
• Eğer “LA” notası ekranda ise
• La sesi 0.25 vuruşluk çalınacak
• Eğer “Sİ” notası ekranda ise
• Si sesi 0.25 vuruşluk çalınacak
• Eğer “do” notası ekranda ise
• do sesi 0.25 vuruşluk çalınacak

Öncelikle kuklalarımızı piyano tuşları olarak çizmemiz gerekecektir. Bunun için kostümler menüsünü kullanacağız. Panda kuklamızı ilk başta ekrandan kaldırarak başlıyoruz. Ondan sonra kendi çizimlerimizi ekliyoruz. Bunun için aynı nota yapısından 8 adet çizmemiz gerekecek ve
alt taraflarına hangi nota olduğunu yazmamız gerekiyor.

Karakter Ekleme
Karakter Ekleme
DO notası kuklasını oluşturduktan sonra, üzerinde sağ tuş tıklayarak “Kopyasını çıkart” komutu ile diğer kuklaları daha hızlı oluşturabilirsiniz.

Notalarımızı aşağıdaki gibi hazırladıktan sonra kodlamaya geçebiliriz.

Notalar
Notalar

Kuklalarımızı programa dahil ettikten sonra her birisinin içerisine kodlarımızı ekleyerek devam ediyoruz. Elimizde şu anda 8 adet kukla var. Öncelikle “DO” kuklasından başlayarak her birisine kodlarımızı ekleyelim.

DO notasının kodlarını diğer kuklalara sürükle bırak yöntemi ile kopyalayarak, gerekli değişiklikleri yaparak kodlama işlemini basitleştirebilirsiniz.

Kod blokları aşağıdaki şekildedir:

Kuklalarımızın her birisine kodlarımızı ekledikten sonra yapmamız gereken yeşil bayrağa
basarak programımızı başlatmaktır. Programımız başladıktan sonra ekrandan görüntü alacaktır. Kağıtlarımızı hazır tutmalıyız ve göstermeliyiz.

Eğlenceli bir program sizleri bekliyor , haydi eğlenelim!

Ekran Çıktısı
Ekran Çıktısı

Ekran çıktısı

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

Başa dön tuşu